Rubriky: ŽIVOT TRENDY SHOWBUSINESS
 

Rok 2017 bude asi stejně plný originálních marketingových tahů jako rok 2016, kdy jsme viděli odstrašující případ, který předvedlo KFC, když rozváželo údajně ‘zdarma’, ale vlastně jste za dovážku smaženého kuřete museli pořádně zaplatit. Firmu navíc potopil poté i správce jejich Facebooku, když začal těžkopádně přirážku při dovozu jídla vysvětlovat rozhořčenému zákazníkovi.

Stejně tak jsme však zažili spoustu originálních marketingových tahů, ze kterých vyšly leckteré společnosti naopak doslova jako Gott ze Slavíka. Vzpomeňme si například na to, když excelovala Škoda v kauze BMW Invelt, kde se ukázalo, že společnost má na své nové tváře z řad Youtuberů až nemyslitelné požadavky (psali jsme zde), ve kterých rovněž stálo, že správný ambasador této značky by měl párkrát do roka plivnout veřejně na konkurence firmy BMW, například právě na mladoboleslavskou Škodovku.

Česká automobilka to však obrátila ve svůj prospěch, když pod jedno z videí, kde Youtubeři odkrývali pravdu ohledně podmínek zapůjčení auta, napsala, že jim ráda propůjčí svůj nový vůz Škoda Kodiaq a nebude požadovat žádné negativní recenze na své obchodní soupeře. I přesto, že se nyní spekuluje o tom, zda nebyla celá kauza vykonstruovaná, tak to byl od Škodovky královský tah.

Snímek-obrazovky-2016-12-22-v-13.32.36

A co takhle firmy, které využily ve svůj prospěch hit loňské léta, hru Pokémon Go? Na internetu se téměř okamžitě začala objevovat trika, kšiltovky, náramky, které si lidé kupovali po tisících. Nejvíc to využila Alza.cz, která vytvořila speciální kategorii s výrobky, které se k této hře hodí! Powerbanky, mobily či přívěsky a tak dále. Ti také ví, jak zvýšit prodej.

Kauza Lidl a epická odpověď Jägermeistera

Jistě jste se z médií doslechli o kauze Lidl. Diskontní řetězec se totiž potýkal s výhradami pár ‘vlastenců’-rasistů na svém Facebooku, kterým vadilo, že oblečení z nabídky obchodu předvádí model tmavé barvy pleti. To vyvolalo obří nevoli mezi lidmi, kteří se za firmu postavili a to včetně politiků a veřejně známých osobností.

Jak je již v ČR tradicí, případ byl také podmětem k velké spoustě vtipných a parodujících obrázků, kde figuroval například moderátor hlavního zpravodajství televize Nova Rey Koranteng či zpěvák a rapper Ben Cristovao. Kauza se tak nafoukla, že překročila hranice Česka a případ tak neunikl ani některým slovenským deníkům či německému Die Welt.

Vítězem však nakonec bude možná sám Lidl, protože mu lidé hromadně vyjadřují podporu. Dalším adeptem na vítěze je pak firma vyrábějící známý bylinný likér Jägermeister, která všechny pobavila tím, co sdílela na svém Facebooku doslova minuty poté, kdy začal případ plnit titulky většiny českých zpravodajských serverů.

fgg

Nejenže tím firmě Lidl vyjádřila podporu, ale také si zajistila levnou reklamu na balíček, kde panáky z obrázku, samozřejmě spolu s flaškou Jägermeistera, prodává. Příspěvek sdílely již téměř 2 tisíce uživatelů, má 24 tisíc lajků a jistě ještě větší množství oslovených uživatelů. Takhle se dělá marketing, vážení!