Rubriky: ZAJÍMAVOSTI ŽIVOT TECHNOLOGIE
 

Jistě znáte ten pocit. Volný páteční večer v tahu, sobotní jakbysmet. Nedělní návštěvu u příbuzných, na kterou jste se tak netěšili, byste nyní brali všema deseti. Venku tma, hoří krb a v televizi vypráví Borhyová a spol., že letos budou zaručeně bílé Vánoce. Typický nedělní večer, nálada pod psa. Říká se tomu syndrom nedělního večera.

Před vámi se tyčí pondělí, úterý a další tři dny, které jsou tak daleko, že je ani neumíte pojmenovat. A v každém dnu na vás čeká spousta práce, dřiny a úkolů. Večer nějak přečkáte, doporučujeme je zpříjemnit půllitrem piva či dvojkou vína, záleží na vkusu. Pokud přežijete i neúprosný pohled na hodiny ve chvíli, kdy jdete spát, spojený s uvědoměním si, že opravdu nebudete spát dlouho, můžete si gratulovat, syndrom nedělního večera jste ve zdraví přečkali.

Radost však nesmí být přílišná. Ruku v ruce se zmiňovaným syndromem přicházejí pondělní deprese, které ve svém účinku bývají ještě horší. Nyní však nastává čas pro úlevné oddychnutí. Jestliže zrovna vy trpíte výše uváděnými příznaky, právě pro vás máme tipy, jak jim čelit.

Začněte pozvolna

Pokud máte před sebou úkol, kterého se obáváte měsíc dopředu, není vhodné na něm pracovat hned v pondělí ráno. Organismus si potřebuje po oddychovém víkendu znovu zvyknout na plné pracovní tempo. Začněte tedy nějakou lehčí rutinní činností, máte-li samozřejmě tu možnost, a dostaňte se do rytmu.

Plánujte

syndrom

Svoji práci se pečlivě rozvrhněte do časového plánu, a to nejlépe dopředu. Ideální je, pokud již v pondělí do práce přicházíte s jasnou vizí, na čem budete pracovat. Vytvořit si ji můžete například již v pátek předešlého týdne. Psychicky vám to pomůže v tom, že budete mít pocit, že jste již něco udělali.

Dobrý oběd, svačina …

Dopřejte si během dne nějakou radost pro sebe. A proč by to zrovna nemohlo být jídlo? Vydatný a chutný oběd vás podpoří v odpoledním pracovním úsilí lépe než šéfovy výhružky. Musíte si přeci něčím vynahradit ten pocit, že pondělí skrz na skrz nenávidíte.

syndrom2

Odpočinek

Poslední rada se váže k víkendu. Pokud víte, že následující pracovní týden nemáte zrovna jednoduchý, omezte své víkendové party na jednu, a to nejlépe ještě tu páteční. Dostatek spánku je základním předpokladem pro pracovní vitálnost.

Nebojte se pondělí, ono není zase tak strašné. Pokud se nad celým týdnem zamyslíte, již pozítří je středa, což je pouhý jediný den před čtvrtkem. No a pátek se už nějak dokle