Rubriky: ŽIVOT TECHNOLOGIE
 

Každý si občas potřebuje o nějakou tu chvíli prodloužit den. Studenti ve zkouškovém období, pracující lidé v období před různými deadliny či kdokoliv, koho čeká jakákoliv dlouhá noc. Každého napadne dát si kafe, otázkou je jaká je funkčnost takového řešení. Pojďme se podívat na způsoby, kterými můžete nejlépe oddálit přicházející spánek. 

Pití spanek voda

Pít se musí po celý den, to je známá věc. Dehydratace může způsobit v mnoha okamžicích vaši ospalost. Otázkou zůstává, co že to pít. Kávu? Kofein zaručuje povzbuzení organismu, jedná se však o poměrně krátkodobý efekt. Navíc káva proti dehydrataci příliš nepomáhá. Energy drink? Energetické nápoje mají podobnou účinnost jaká káva. V delším časovém měříku může způsobit ještě větší únavu, než kterou jste pociťovali před jeho požitím.

Čeho se tedy napít? Odpověď je stejně jednoduchá jako onen nápoj. Vody. Pití vody, a nejlépe po celý den, zavodní váš organismus dostatečně na to, aby podléhal únavě z dehydratace. Jak zpívá Jaromír Nohavica: Pijte vodu a nepijte rum.

Jídlo

SONY DSC

Po těžkých a kalorických jídlech se vám bude chtít spát více než v případě že si dáte lehký salát. Věřte tomu, je to tak.

Studená sprcha

spanek sprcha

Vraťme se ještě na okamžik k vodě. Málo co vás probere tak rychle a účinně jako proud ledové sprchy.

Fyzická aktivita

Vstaňte na chvíli od počítače a pracovního stolu a rozpumpujte si krev. Stačí pár okamžiků, několik kroků po místnosti či pár kliků nebo dřepů a výsledek by měl být okamžitý.

Mentální aktivita

Dokud budete naplno přemýšlet a věnovat se problému, který řešíte, únava počká. V případě, že začnete myslet na to, jak jste unaveni a jak se vám chce spát, dostaví se ospalost dříve. Pomůže také konání jiné aktivity, než právě děláte. Krátká konverzace vám na chvíli vyčistí myšlenky a vy se opět můžete věnovat své práci.

Střídání činností

Nevěnujte se celou dobu jednomu jedinému úkolu. Máte-li tu možnost, vykonávejte na chvíli jinou činnost a následně se vraťte.

Chvilka spánku

spanek

Někomu může patnáct, dvacet minutek se zavřenými očima hodně pomoci. Mozku tento čas stačí na to, aby alespoň částečně zregeneroval. Pokud se donutíte k okamžitému vyskočení z postele a opláchnutí obličeje, můžete v klidu pokračovat ve své práci.

Pravidelnost

Vůbec nejlepším způsobem je prevence. Pravidelná doba spánku a pravidelné plnění všech úkolů je nejlepším receptem.