Rubriky: NOVINKY SHOWBUSINESS
 

Před Vánocemi nemůže být na českém internetu chvilka klidu. Vládne zde kauza, do níž jsou zapojeni čeští Youtubeři, společnost BMW Invelt a desetitisíce diskutujících fanoušků. Nám nezbývá než kroutit hlavou a divit se, co se to vlastně děje.

Shrňme si pro začátek události posledních dní, které šokovaly českou internetovou scénu.

1. Spolupráce s BMW Invelt

Vše začalo zveřejněním videa Youtuberky Carrie Kirsten (ano, ta, které nedávno unikly nahé fotografie), v němž se chlubí uzavřenou spoluprací se společností BMW Invelt, která jí jakožto odměnu za propagaci značky zapůjčila zcela nové BMW X1.

2. Nesmyslné podmínky?

Nedlouho poté se začaly množit reakce na tuto spolupráci. Kolegové Carrie, známí internetoví průšviháři Danny z TVTwixx a Freescoot, dali světu vědět, že i oni dostali v létě nabídku stát se tváří BMW. Nicméně pro zcela nesmyslné podmínky této spolupráce nabídku odmítli. Musíme uznat, že podmínky nebyli k mladým tvůrcům opravdu příliš férové.

Nesměli by například s vozem vyjíždět mimo Prahu, ujet více než 200 km a především – museli ve svých videích hanit konkurenční automobilky. To je panečku vrchol marketingu!

3. Vyjádření BMW Invelt

Společnost BMW Invelt si nenechala nic líbit a na svém facebookovém profilu zveřejnila oficiální prohlášení:

“Konstatujeme, že se jedná o lživé informace a podvrh. Informace šířené prostřednictvím těchto videí jsou zcela smyšlené.”

Tak že by si youtubeři všechny maily vymysleli?

4. Vyhrožování ze strany BMW?

A nyní to začíná být zajímavé: v další reakci Dannyho a Freescoota se dozvídáme, že (samozřejmě) vyjádření BMW Invelt razantně odmítají. Můžeme vidět, jak ukazují, že jim email skutečně přišel. Od marketing managera společnosti. Z emailové adresy, kterou skutečně vlastní.

A nebyl to jediný email! V dalším, který už přišel z adresy, sic nesoucí jeho jméno (Jiří Haberle), už je však soukromá (respektive nespadá pod BMX Invelt. V něm se dočítáme i výhrůžek! Že pokud youtubeři svoje videa nesmažou a neprohlásí, že lhali, budou čelit soudnímu procesu. Dokonce se zde objevují narážky na mafii – to už je zřejmě přes čáru…

5. A kde je pravda?!?

To opravdu nedokážeme posoudit. Na jednu stranu: proč by marketingový manažer a celé marketingové oddělení BMW Invelt takto lhalo? Proč by nastavovalo tak absurdní podmínky ke spolupráci?

Na stranu druhou: máme zde důkazy v podobě emailů (minimálně těch prvních) a jasná tvrzení youtuberů.

Samozřejmě emaily mohou být nějakým způsobem zflalšované nebo naopak marketingové oddělení Inveltu neodvedlo dobrou práci a snaží se vše neumě zamaskovat.

Ať už tak či tak – z jedné strany určitě jde o pěknou nechutnost!